درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 07:03   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32513صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 9 اسفند 1396 - 08:01
 اصول مهم یک اجرای مناسب سخنرانی
در جلوی حضار شما مانند یک هنرپیشه هستید. باید خوب به نظر برسید. لباس مرتب و مناسب بپوشید. ظاهر شما و حرکات شما تاثیر زیادی در جلب توجه حضار دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از نظر دکتر مهرداد منصوری، نکات مهم در اجرای یک سخنرانی خوب عبارتند از:

- در جلوی حضار شما مانند یک هنرپیشه هستید. باید خوب به نظر برسید. لباس مرتب و مناسب بپوشید. ظاهر شما و حرکات شما تاثیر زیادی در جلب توجه حضار دارد.


- آرام و بلند و شمرده صحبت کنید. تند تند صحبت کردن اجازه درک مطلب را از حضار می گیرد. کسی که با تون پایین صحبت می کند مانند این است که به حرف های خود شک دارد. حضار به سخنان چنین فردی خوب توجه نمیکنند.


- پشت میز خود را پنهان نکنید. با تمام قد رو به حضار بایستید تا بتوانید از Body language یا صحبت با بدن استفاده کنید. منظور از صحبت کردن با بدن وضعیتی است که شما در حین سخنرانی می ایستید، راه می روید، از دست های خود و حتی از شکل صورت خود برای بیان مطلب استفاده می کنید.


- یکی از مشکلات سخنرانان بخصوص سخنرانان تازه کار اضطراب قبل و یا در حین سخنرانی است. اشتباه نکنید. بقیه نیامده اند که در باره علم شما قضاوت کنند. آمده اند چیزی یاد بگیرند. مطمئن باشید که در جلسه سخنرانی، شما در مورد مطلب از همه حضار بیشتر حضور ذهن دارید. پس نگران و مضطرب نباشد و با اعتماد به نفس سخنرانی خود را ارائه دهید.


- بدترین وضعیتی که یک سخنران می تواند به خود بگیرد این است که به حضار پشت کرده و از روی پرده، نوشته های خودش را بخواند.


- بعضی سخنران ها هم گرچه رو به حضار هستند ولی سر خود را پایین گرفته و سعی می کنند نوت هایی را که از قبل نوشته اند بخوانند یا از روی مانیتور نوشته های اسلایدها را بخوانند. این کار هم بشدت به ارزش سخنرانی لطمه می زند. از روی نوشته های اسلاید نخوانید. اگر قرار به خواندن باشد، حضار بهتر از شما آنها را می خوانند. سعی کنید متن سخنرانی را از قبل حفظ کرده و در حین سخنرانی رو به حضار و چشم در چشم آنها سخنان خود را بگویید.


- البته می توانید رئوس مطالب را از قبل نوشته و برای اینکه مطمئن باشید نکته ای از قلم نمیافتد گاهگاهی به آنها نگاه کنید ولی از روی نوشته هایتان نخوانید. اگر نکته ای هم از قلم افتاد زیاد نگران نباشید. شما ماشین نیستید.


- تون صحبت خود را بر حسب مطلب کم و زیاد کنید. گاهی اوقات بلند صحبت کنید و گاهی به ناگهان شدت صدای خود را کاهش دهید. این یکی از رمز های سخنرانان بزرگ است. با بالا و پایین بردن تون صدای خود در لحظات مناسب میتوانید توجه حضار را بیشتر به مطالب مهم بحث جلب کنید.


- بین صحبت هایتان در لحظاتی برای چند ثانیه مکث کنید. این مکث ها در لحظات مهم سخنرانی به حضار چند ثانیه فرصت میدهد تا راجع به مطلبی که گفته اید کمی فکر کرده و آنرا خوب در ذهن خود جایگزین کنند.


- با حضار تماس چشمی داشته باشید. از قانون سه استفاده کنید. به چشم هر یک از حضار سه ثانیه نگاه کنید. هر چند وقت یکبار هم به کل حضار نگاه کنید.
- تکرار سخنان کلیشه ای در ابتدای سخنرانی مانند اینکه "صحبت راجع به ... به من واگذار شده است" و یا "در اینجا میخواهم ابتدا از وقتی که به من داده شده تشکر کنم و ..." مناسب نبوده و فقط وقت با ارزش جلسه را می گیرد.


- مسیر سخنرانی شباهت زیادی به یک مقاله دارد که در ابتدای آن مقدمه است و سپس اصل مطلب و سپس نتیجه گیری قرار میگیرد. از این مسیر پیروی کنید.


- در صورت لزوم می توانید برای جلب توجه بیشتر حضار نکات طنز ظریفی را در متن سخنرانی بگنجانید ولی اگر در یک فرهنگ ناآشنا سخنرانی می کنید در این مورد بسیار مراقب باشید. گاهی اوقات چیزی که به نظر شما طنز است به نظر بعضی از حضار ممکن است توهین باشد.


- زمانی را که برای ارائه مطلب به شما داده شده است رعایت کنید. تذکر مکرر رئیس جلسه به شما مبنی بر تمام شدن وقت، ارزش سخنرانی شما را کم می کند و ممکن است در نهایت شما را مجبور کند تا سخنرانی خود را نیمه تمام رها کنید.


- در آخر سخنرانی از حضار به خاطر توجه شان تشکر کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد